La Terra nelle Mani

LA TERRA NELLE MANI

Use mental and practical skills to solve the puzzle and learn about the Earth and its composition

How deep do children know their planet? Do they know which layers it is made of? La Terra nelle Mani is a project that started from these questions to develop an educational game, that drives children in the discovery of the Earth thanks to their cognitive abilities and problem solving capabilities.

Quando a fondo i bambini conoscono il loro pianeta? Sanno da quali strati è composto? La Terra nelle Mani è un progetto nato da queste domande per sviluppare un gioco educativo, che guida i bambini alla scoperta della Terra grazie alle loro abilità cognitive e alle capacità di problem solving.

Co-workers

Marica Maifredi

Andres Calvachi

Yanyan Fu

Supervisors

Marta Corubolo

Michele Capuani

Innocenzo Rifino

Norman McNally

Year & Place

2015

Politecnico di Milano


The product is a 3D puzzle of the Earth. The aim of it is to stimulate mental abilities of children to make them reach the final outcome. At the same time, by solving the puzzle children can learn about the planet Earth and its composition, thanks to the information on the pieces.

Il prodotto è un puzzle 3D della Terra. Il suo obiettivo è di stimolare le capacità mentali dei bambini perché possano raggiungere il risultato finale. Allo stesso tempo, risolvendo il puzzle i bambini possono imparare nozioni riguardo il pianeta Terra e la sua composizione, grazie alle informazioni riportate sui pezzi.





Starting from flat pieces, children have first to build the different “bricks” of the puzzle and then to assemble them in order to arrive to the final shape and to hang it on the wall. To develop the product, we went through a development and prototyping phase.

Partendo da pezzi piatti, i bambini devono prima costruire i singoli pezzi del puzzle e poi assemblarli in modo da ottenere la forma finale per poterla appendere alla parete. Per sviluppare il progetto, abbiamo affrontato una fase di sviluppo e una di prototyping.




The prototyping was done in three different classes of a primary school with children of different ages. The aim of it was to understand which structure of the game was more interesting for them, and also which level of complexity better fits their capabilities.

Il prototyping è stato fatto in tre classi differenti all’interno di una scuola elementare con bambini di età differenti. Lo scopo era di capire quale struttura del gioco fosse più interessante per loro e anche quale livello di complessità si adatta meglio alle loro capacità.


The project has been developed for the Museum of Science and Technology of Milan, therefore it has an educational aim. The product also includes a poster of the entire Solar System to hang the completed puzzle. The project was exhibited in Substrato (http://www.substrato.it/), an exhibition organized by the students in collaboration with the Museum.

Il progetto è stato sviluppato per il Museo della Scienza e della Tecnica di Milano e ha quindi uno scopo educativo. Il prodotto include anche un poster dell’intero Sistema Solare da appendere per completare il puzzle. Il progetto è stato esposto in Substrato (http://www.substrato.it/), una mostra organizzata dagli studenti in collaborazione con il Museo.

IN SYNTHESIS

Core strenghts


EDUCATIONAL GAME

Thanks to it, children can learn new notions.


Grazie al gioco, i bambini possono impare nozioni nuove.


MENTAL SKILLS

The game is designed to stimulate their mental skills.


Il gioco è costruito per stimolare le loro abilità mentali.


MADE FOR THE CLIENT

The project is consistent with the mission of the museum.


Il progetto è coerente con gli obiettivi del museo.





LEARN MORE

Additional contents