Chiedi a Milano

CHIEDI A MILANO

Connect citizens and municipality to improve their relation

Chiedi a Milano aims to create a bridge between the municipality and its citizens. It is based on a platform designed for the Municipality of Milan. Here citizens can look for answers to doubts they have about the municipality and its way of working and obtain answers by other citizens through messages, videos and recordings.

Chiedi a Milano ha l’obiettivo di creare un collegamento tra il Comune e i suoi cittadini. E’ basato su una piattaforma ideata per il Comune di Milano. Qui i cittadini possono cercare risposte ai loro dubbi relativi alla municipalità e al suo lavoro, e ottenere risposte da parte di altri cittadini tramite messaggi, video e registrazioni.

Co-workers

Marica Maifredi

Andres Calvachi

Rogerio Carvalho

Supervisors

Anna Meroni

Daniela Selloni

Year & Place

2015

Politecnico di Milano

Chiedi a Milano is based on an online platform, organized in topic-based sections. People post their questions and get an answer by other citizens through a video, a recording or a written message. The answers are be ranked and citizens get points to become expert user and improve their reputation.


Chiedi a Milano si basa su una piattaforma online, organizzata per argomenti. Gli utenti pongono le domande e ricevono la risposta da altri cittadini tramite video, registrazione o testo scritto. Le risposte vengono classificate e i cittadini ottengono punti per diventare utenti esperti e migliorare la loro reputazione.

Chiedi a Milano is based on an online platform, organized in topic-based sections. People post their questions and get an answer by other citizens through a video, a recording or a written message. The answers are be ranked and citizens get points to become expert user and improve their reputation.


Chiedi a Milano si basa su una piattaforma online, organizzata per argomenti. Gli utenti pongono le domande e ricevono la risposta da altri cittadini tramite video, registrazione o testo scritto. Le risposte vengono classificate e i cittadini ottengono punti per diventare utenti esperti e migliorare la loro reputazione.


To develop the project we held a co-design session. We invited citizens to join an activity we built, in order to understand some critical points of the project. This session was useful to collect opinions about the most important themes and channels to deal with online.


Per sviluppare il progetto abbiamo organizzato una sessione di co-design. Abbiamo invitato dei cittadini a partecipare l’attività che avevamo progettato, per poter chiarire alcuni punti critici del progetto. La sessione è stata utile per collezionare opinioni riguardo i temi più importanti e i canali migliori da utilizzare online.



This service is not only an opportunity for citizens, but also for the municipality. Citizens can make questions and obtain answers in a trustable system. The municipality can use the service to outsource information, discover trend topics among citizens and create a new channel to communicate with them.

Questo servizio non è solo un’opportunità per i cittadini, ma anche per la municipalità. I cittadini possono fare domande e ottenere risposte in modo affidabile. La municipalità può utilizzare il progetto per pubblicare informazioni, scoprire gli interessi principali dei cittadini e creare un nuovo canale per comunicare con loro.

IN SYNTHESIS

Core strenghts


NEW TOOL

A new way to connect citizens and municipality

Un nuovo modo per connettere cittadini e municipalità

EASIER ACCESS TO INFO

Immediate answers, creating stronger trust and credibility

Risposte immediate, che creano fiducia e affidabilità

SIMPLE AND CLEAR ANSWERS

By obtaining them from other common citizens

Ottenute da altri cittadini comuni






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Additional contents