This article is a nice introduction to Service Design. It tries to explain what Service Design is, where it comes from and which its tools are. I personally think that saying “the objective of service design is to formulate both front office and back office strategies” makes very clear to understand what Service Design is about. It is a matter of interactions among actors from the service provider’s side and actors from the customer’s side, and Service Design aims to coordinate them. This is also a very good explanation of what a service blueprint is: a map that tries to summarize the actions and interaction between front and back office in a service.

The article also includes an interesting excursus on the origin and history of Service Design, which was born in Kohln University in 1991 and then spread among a network of University throughout Europe. It is an interesting article to get in touch with the concepts of Service Design and its potentialities.

 

 

 

Questo articolo è un’introduzione semplice al Design dei Servizi. Prova a spiegare cosa sia il Design dei Servizi, da dove arriva e quali sono i suoi strumenti. Personalmente credo che dicendo “l’obiettivo del Design dei Servizi è di formulare sia le strategie di front office sia quelle di back office”, l’autore renda chiaro di cosa si occupa il Design dei Servizi. Si tratta di interazioni tra attori dalla parte dei fornitori del servizio e attori dalla parte dei consumatori, e il Design dei Servizi cerca di coordinarle. Questa è anche una buona spiegazione di cosa sia una service blueprint: una mappa che cerca di riassumere le azioni e interazioni tra front e back office in un servizio.

L’articolo include anche un excursus interessante sulle origini e la storia del Design dei Servizi, che è nato presso la Kohln University nel 1991 e si è poi diffuso tra le università europee. È un articolo interessante per entrare in contatto con i principi del Design dei Servizi e le sue potenzialità.

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *